Å få spesialpedagogisk undervisning, råd og veiledning av Monica

Hvordan kan det endre livet ditt?

Hvem jeg arbeider med

Jeg hjelper foreldre som oppfyller de spesifikke kriteriene som jeg har for Ă„ kvalitetssikre tjenestene mine.

 

PÄ listen stÄr det ting som:

  • “MĂ„ ha et barnesyn som har fokus pĂ„ det unike ved barnet”
  • “MĂ„ vĂŠre lĂžsningsfokusert”
  • “MĂ„ vĂŠre Ă„pen for innspill pĂ„ endringer som kan hjelpe barnet til god utvikling”
  • “MĂ„ ha god vilje til Ă„ arbeide ut fra prinsippet om at det ikke er barnet som skal fikses, men at barnet trenger Ă„ bli forstĂ„tt”
  • “Det finnes ikke vanskelige barn, men barn som har det vanskelig
”

 

Har du/dere disse forutsetningene, tror jeg at du/dere kan gi barnet deres gode muligheter for vekst og utvikling, og at nÄr vi sammen har gÄtt gjennom prosessen jeg har laget for Ä hjelpe deg/dere, sÄ vil du/dere stÄ enda bedre rustet og trygge i foreldrerollen. Du/ dere vil ogsÄ fÄ god innsikt i rettigheter dere har i mÞte med andre instanser, som skole, PPT og evt andre. 

Har du/dere de samme verdiene som jeg har, og at du/dere fremstÄr som villige til Ä gi barnet det beste utgangspunktet for et godt liv, vet jeg allerede at vi er en god match. Sammen kan vi gi barnet en god barndom, og hindre at det ender opp som en lidende ufÞr voksen.

 

Hva hjelper jeg med?

Jeg hjelper foreldre med Ä gi barn og unge de beste utviklingsmuligheter ut fra barnets potensiale, utfordringer og superkraft. 

Det innebÊrer Ä bygge et familieliv som tar pÄ alvor at barn er ulike, og at noen har behov for noe mer, eller noe annet enn gjennomsnittet for Ä vokse opp til modne og selvstendige voksne. Det innebÊrer ogsÄ at foreldre stÄr opp for rettigheter barnet har pÄ skolen og sosialt. 

 

I sum vil familier jeg arbeider med fÄ kunnskap og innsikt som gir mulighet for vekst og kjÊrlighet, og sunne relasjoner.

Hvordan arbeider vi sammen?

Pakke 1

Samarbeid over 3 mnd.

  • DyptgĂ„ende samtale med foreldre, enten fysisk i mitt mĂžterom, eller via zoom (120 min)
  • Sette opp konkrete mĂ„l for samarbeidet (60 min)
  • Samtale med barnet/ ungdommen (60-90 min)
  • Samtaler med foreldre 3 ganger pr mnd (9 x 60 min)
  • HjemmebesĂžk og kartlegging av hvilke tiltak som kan fremme barnets utvikling og trivsel
  • Hvordan stĂ„ stĂždig i mĂžte med hjelpeinstanser (PPT, BUP, skole)
  • Akuttimer (2x 60 min) kan fĂ„ hjelp innen fem timer pĂ„ dagtid
  • Jeg er tilgjengelig pĂ„ mail mellom mĂžtene - svarer innen 12 timer pĂ„ dagtid 
  • HjemmebesĂžk kartlegging av hvilke tiltak som kan fremme barnets utvikling og trivsel 

Eller

  • RĂ„d/veiledning/undervisning til
    • SĂžsken
    • Besteforeldre
    • Andre

Pakke 2

Alt inkludert som pakke 1. I tillegg:  

  • 3 observasjoner av barnet/ ungdommen i ulike settinger (antall timer 3 x 2,5 timer)
  • Spesialpedagogisk rapport med forslag til tiltak
  • Bistand i mĂžte med barnehage eller skole 

Foreldre som  har potensiale til Ä gjÞre endringene som mÄ til for barnet, fÄr tilbud om min bistand.

At du tar kontakt viser at du er en forelder som Þnsker det beste for barnet ditt, og er villig til Ä gjÞre alt for Ä gi det et godt utgangspunkt for utvikling, vekst og modning. 

Fakturaen som du fÄr fra meg vil i sÄ mÄte dokumentere at du gjÞr alt til beste for barnet ditt.

Hva har andre fÄtt ut av Ä samarbeide med meg?

Som du ser av eksemplene under, fikk kundene forskjellige resultater ut av samarbeidet, fordi de kom med forskjellige problemstillinger.

Kundeomtalene er anonymiserte, men jeg kan forsikre deg om at de er ekte mennesker med ulike utfordringer som vi sammen har klart Ă„ lĂžse.

Kunde nr. 1

  • Fikk hjelp til Ă„ forstĂ„ ungdommens utfordringer med Asperger syndrom og skolevegring

  • Styrket forholdet mellom mor og sĂžnn

  • Styrket forholdet mellom sĂžsknene

  • Ungdommen fikk god innsikt i diagnosen han har, og hvilke utfordringen den kan gi, og hva som er hans superkraft

  • Han gĂ„r i dag pĂ„ skolen hver eneste dag

  • Skolen tok den spesialpedagogiske rapporten med tiltak pĂ„ alvor, og gutten fĂ„r i dag god tilpasset opplĂŠring i skjermet miljĂž

 

 

Kunden sier: “Jeg er sĂ„ inderlig glad for at jeg tok kontakt med deg. Gutten vĂ„r var ikke pĂ„ skolen hele forrige skoleĂ„r. NĂ„ gĂ„r han hver eneste dag. Tusen takk for hjelpen!”

Kunde nr. 2

  • Fikk hjelp til Ă„ forstĂ„ at jentens utagering skyldes diagnosen ADHD og Asperger syndrom

  • Mor og far fikk undervisning i hvilke utfordringer diagnosene kunne mĂžte, og hva som er jentens superkraft

  • Mor og far fikk rĂ„d og veiledning om hvordan forebygge og hĂ„ndtere utagering

  • SĂžsken fikk tilpasset undervisning om diagnosene, og hvordan de kan forstĂ„ jenten sin utagering

  • Barnehagen fikk rĂ„d og veiledning for Ă„ legge tilrette for god utvikling

  • Spesialpedagogisk rapport som de kan bruke i mĂžte med ulike hjelpeinstanser 

Kunden sier: “Jeg er sĂ„ inderlig glad for at jeg tok kontakt med deg. Gutten vĂ„r var ikke pĂ„ skolen hele forrige skoleĂ„r. NĂ„ gĂ„r han hver eneste dag. Tusen takk for hjelpen!”

Kontakt meg her